Sabtu, 17 Ogos 2013

Tuhan Pilih Kasih.


PS: Why god? Why???

.

7 ulasan:

  1. Tuhan tidak pilih kasih. Andai semua insan dijadikan kaya raya, siapa yg hendak jadi tukang sapu. Kekadang ramai org2 hidupnya miskin tp kehidupannya lebih gembira dari org2 kaya. Tidakkah itu xadil bg org kaya.
    Byk rahsia ciptaan Allah SWT..insyaAllah ada ganjaran bg org2 teraniaya di dunia. Apa yg dijadikan Allah adalah supaya kita makhluk2 mengetahui nikmat bersyukur..

    -basriJB-

    BalasPadam
  2. hahahaha! ini memang menarik.
    aku pon pernah tanye soalan yang sama.
    tapi asyik dielak2 oleh orang yang kononnye beragama.

    BalasPadam
  3. @Nizam
    Mereka suka mengelak. Kalau mereka jawab pun mereka akan kata "Andai semua insan dijadikan kaya raya, siapa yg hendak jadi tukang sapu bla bla bla ". Jawapan analogi mereka yg sgt lemah.

    Anyway, welcome to my blog bro. Terima kasih kerana singgah :)

    BalasPadam
  4. Saya cadangkan saudara hayati rukun islam itu sendiri...3.Menunaikan zakat....wahai saudara yg arif lagi bijaksana...bole saudara terangkan konsep zakat itu sediri?...mungkin itu dapat merungkaikan sedikit persoalan saudara mengenai perkara di atas..

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku ada soalan cepu emas. ok Islam Malaysia dan islam Palestine kongsi sama mazhab kan. ok soalannya berkaitan dengan duit zakat. duit zakat dikutip dari orang islam dan digunakan pada umat islam juga. soalanya. duit zakat collection berjuta juta bolehkah digunakan utk umat palestin????

      pakar agama cuba jawab

      Padam
  5. Percaya lah Allah itu Maha Adil...depa berjaya atas usaha dan Hasilnya tidak datang bergolek sndiri...bg gambar keempat menegenai nasib kanak2 tersebut...disitulah pentingnya peranan sebagai pemimpin dalam berusaha mmbela nasib rakyat serta keperihatinan manusia di bumi ini dalam menghulurkan bantuan dari segi logistik....saya juga yakin saudara-saudara di atas pernah menghulurkan sumbangan ke atas insan yg memerlukan bukankah itu dituntut dalam ajaran agama islam.

    BalasPadam
  6. jika semuanya merasai kesenangan dan kesempurnaan...tidak perlulah Allah menciptakan bumi ini...baik diletaknya kita semua ke dalam syurga....ingat Allah meletakkan kita dibumi ini sebagai Kahlifah yang yang mana diberi dugaan dan ujian...orang yang senang, harta itulah sebenarnya ujian dan dugaan baginya...orang susah, taraf kehidupan adalah ujian dan dugaan baginya...dan percayalah sesiapa yang berusaha dalam menangani segala ujian dan dugaan ini...ganjaran menantinya selagi mereka beriman kepada Allah s.w.t.

    BalasPadam