Ahad, 4 Ogos 2013

Hukuman Paling Sadis.

Cuba tonton video di bawah dengan hati yang terbuka (jangan tonton jika anda seorang yang lemah jantung). Ia adalah berkaitan HUKUMAN REJAM sampai mati.


Cuba lihat golongan yang mengaku diri mereka Muslim. Ini adalah rupa agama yang sebenar-benarnya. Betapa sedaya-upaya umat Islam moden untuk menafikannya, fakta tetap fakta. Ulama-ulama terkini menafikan hukuman ini dengan menyatakan ia tiada dalam kitab al-Quran. Namun hukuman ini termaktub dalam hadis-hadis yang kuat.
Ambillah daripadaku apa yang telah Allah jadikan sebagai jalan penyelesaian untuk mereka (dalam kes zina), yang gadis (dara) dengan yang bujang disebat seratus kali dan dipisahkan selama setahun. Manakala lelaki yang berkahwin dengan wanita yang berkahwin disebat seratus kali kemudian direjam.” (Hadis Riwayat Muslim, 8/58, no. 3199. Bab: Hukuman had bagi yang berzina)

Diriwayatkan dari Abu Tahir dan Harmalah bin Yahya berkata : diriwayatkan oleh Ibnu Wahab bahawa Yunus  mengkhabarkan kepadaku dari Ibnu Shihab berkata : mengkhabarkan kepadaku oleh Abdullah bin Abdullah bin 'Utbah sesungguhnya dia mendengar Abdullah bin Abbas telah berkata : (Saidina) Umar al Khattab ketika beliau berada di atas mimbar berkata :
"Sesungguhnya Allah telah mengutus Muhammad صلی الله عليه وسلم dengan membawa kebenaran dan telah menurunkan al Quran kepada baginda. Di antara yang diturunkan kepada baginda ialah ayat rajam. Kami telah membacanya, memahaminya serta mengerti ayat tersebut. Lalu Rasulullah صلی الله عليه وسلم melaksanakan hukum rajam dan kami juga melaksanakan hukum rajam setelah baginda (wafat). Kemudian aku merasa khuatir bila waktu telah lama berlalu ada seorang yang mengatakan: Kami tidak menemukan hukum rajam dalam Kitab Allah, sehingga mereka akan sesat kerana meninggalkan satu kewajiban yang telah diturunkan Allah. Sesungguhnya hukum rajam dalam kitab Allah itu adalah hak atas orang berzina yang muhshan (pernah menikah), dari kaum lelaki dan wanita, jika telah terbukti berupa kehamilan atau pengakuan" Kata-kata Umar tertulis dalam Hadis MUTAWATIR Imam Muslim)
 ..................................................
Hadith Rasulullah saw yang diriwayatkan daripada Abi Hurairah. Katanya, "Telah datang seorang lelaki mendatangi Rasulullah saw yang pada masa itu duduk dalam masjid. Maka kata lelaki itu kepada Nabi: Ya Rasulullah, sesungguhnya aku telah berzina. Maka Nabi berpaling daripada lelaki itu. Sehingga lelaki itu mengulang sebanyak 4x pengakuannya. Maka Nabi bertanya, "Adakah kamu ni gila?"...Lelaki itu menjawab, "Tidak. Aku tidak gila."...Nabi bertanya lagi, "Apakah kamu ni muhson?"...Jawab lelaki itu, "Ya, saya seorang yang muhson (sudah berkahwin). "Maka Nabi mengarah para sahabat, "Pergilah dengan lelaki ini dan rejamlah dia." (HR Imam Muslim)
  ..................................................

Definasi Rejam: Dilempar dengan batu sederhana besar sehingga mati. (Kitab J`anah at-Talibin: 4/146)

Hukuman bagi orang yang telah berkahwin melakukan hubungan kelamin dengan yang bukan pasangan mereka, hukumannya rejam sampai mati. Benar, kesalahan itu sepatutnya dihukum. Namun hukuman rejam itu adalah satu hukuman yang tidak perikemanusiaan, zalim, barbaric, dan keji. Hanya manusia moden yang psychopath/ sakit otak sahaja yang sanggup membuat hukuman sadis seperti ini.

Masyarakat dunia sentiasa berharap masyarakat Islam TIDAK melaksanakan hukuman yang sadis itu.. Ia bukan sahaja boleh merosakkan hubungan diplomatik, malah membuat imej negara tercela teruk dimata masyarakat.


Gambar-gambar (dari Google) buat renungan:



 

 

 



Sebagai penutup, satu lagi video:


5 ulasan:

  1. kenapa kes terpencil dan hanya beberapa kerat mangsa diperbesarkan?,malah memberi imej negatif secara emosional yang berlebihan.

    bagaimana pula pembunuhan dan penghapusan penduduk lemah di palestine,afghanistan dan iraq?
    pernah lihat di youtube atau sengaja butakan mata dan telinga?mungkin tak emosional sangat bila lihat tentera yahudi tembak kanak2 palestin kot.huftt..

    BalasPadam
    Balasan
    1. pertama sekali, seluruh dunia tahu akan istilah taqqiyah.. Mereka tahu yang video-video dan gambar-gambar yang dikeluarkan oleh "Muslim Apologist" majoritinya penipuan atau diperbesar-besarkan..

      Kedua, golongan Islam tidak pernah sekali pun inginkan kedamaian bersama Israel, malah berkeras untuk memusnahkan negara tersebut. Adakah anda inginkan sebuah negara berdaulat membiarkan negara jirannya melakukan sesuka hati mereka barulah anda berpuas hati?

      Ketiga, kes-kes yang melanggar hak-hak kemanusiaan sememangnya akan dikutuk, meskipun ianya "kes terpencl" bak kata saudara.kerana yang diperlakukan sedemikian adalah manusia, bukannya kereta atau kayu. Tidak kira apa sebab sekalipun, seorang manusia tidak wajar diperlakukan sedemikian.

      Padam
    2. well said 'Tanpa Nama' who ever you are :)

      Padam
  2. Eh.. Tiba2 cerita pasal tentera yahudi plak. What do u think he is? a TV news station?

    Anyway nice blog Wan. Banyak fakta bukan auta disini. Congrats.

    BalasPadam
  3. @SiRantingPokok, DI Middle East, org Islam paling banyak bunuh-membunuh sesama sendiri atas nama agama yang sama. Yup saya simpati kepada kanak2 palestine tapi itu dah lari tajuk. Atau sebenarnya anda ingin mengatakan kami ni bersetongkol dgn rejim zionist? Singkat pemikiran kamu wahai sahabat.

    @Akuserangga, terima kasih. Jika kau ada blog beritahu aku ya. Tq

    BalasPadam