Isnin, 23 September 2013

Mormonism: The Beginning.

Mormonism adalah suatu cult/agama baru yang dicipta oleh Joseph Smith pada tahun 1820-an. Ianya suatu ajaran yang diolah dari agama Kristian & masih diamalkan sehingga sekarang. Mormonism mempunyai kisah-kisah yang tidak masuk akal dan terlalu pelik untuk akal rasional menerimanya. Namun masih ada orang yang menyakini dan memperjuangkan agama ini. 

Di bawah adalah video mengenai permulaan dunia berdasarkan kepercayaan Mormonism.


PS: Orang yang beragama khususnya dari 3 agama utama (Yahudi, Kristian, & Islam) pasti ketawa besar melihat kebodohan agama mormonism. Namun tanpa sedar, agama yang mereka pegang selama ini tidak kurang lucunya berbanding Mormonism. Yang membezakan adalah agama samawi dicipta  oleh delusi lelaki Yahudi/Arab ribuan tahun dahulu. Manakala agama Mormon dicipta oleh delusi lelaki US sekitar 190 tahun yang lepas.


.

5 ulasan:

  1. Ada lagi satu agama yang agak sezaman dengan Mormonism, iaitu Scientology. Lagi canggih fairytales dia, lebih dramatik dan penuh dengan science fiction, tak macam cerita agama samawi yang membosankan sebab scene2 dia kat padang pasir je. Mormonism + Scientology = Mormontology. LOL

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya, Scientology lebih gila dari mormonism. Hairan kenapa mereka nak cipta scientology sedangkan mereka boleh je percaya kepada Star Wars atau Star Trek yang dah konfirm diminati ramai?! LOL.

      Itulah realiti agama, datang dan pergi silih berganti. :)

      Padam
  2. Mormonism adalah agama tercipta oleh kreativiti manusia. Begitu juga agama-agama lain. Semakin baru agama tu, semakin kreatif ajarannya kerana manusia semakin lama semakin pintar. Sebab itu mormonism ajarannya menyentuh planet luar angkasa dan lelain. hehe

    BalasPadam
  3. macam racist je mormon ni. kalau asian mcm mana pula? hehe

    BalasPadam