Sabtu, 21 September 2013

Islam Bukan Agama Kedamaian?


Islam bukan agama kedamaian? Ini diakui sendiri oleh tokoh Islam di UK, Anjem Choudary. Dengar sendiri kupasan dari beliau mengenai Islam dan hala tuju kehidupan orang Islam.


.

3 ulasan:

  1. Lol just saw this post on Twitter.
    Nak tanya, are the allegations by the reporter true? That Muslims present a peaceful, moderate exterior to non-Muslims, but within closed communities, hate speech and calls for violence are common.
    And also the principle of taqiyya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak semestinya begitu.

      Ada muslim yang ikhlas berkawan dengan non-muslim. Tetapi jauh dalam hatinya yakin bahawa diakhirat nanti kawan non-muslimnya itu akan menjadi ahli neraka.

      Ada juga yang tak ikhlas berkawan dgn non-muslim kerana memandang non-muslim sebagai najis (berdasarkan satu ayat al-quran). Depan2 dia senyum, tapi belakang2 dia mengumpat.

      Ada pula muslim yang menunjukkan kebencian terhadap non-muslim secara terang-terangan. Ini boleh dikaitkan dgn Muslim radikal atau militan atau terrorist atau extremist.

      Dan ada juga muslim yang hanya pada nama. Mereka ikhlas berkawan dgn non-muslim dan tidak ambil tahu apa yang agama katakan mengenainya.



      Padam
  2. agama keamanan apenye,tuhan maha penganpun apenye,nape salah potong tangan,kata maha pengampun ke agama yang dicipta oleh puak arab,?im atheist thanks to wan izzudin

    BalasPadam