Isnin, 9 September 2013

Kebencian Yang Telah Berakar Umbi.


Sebuah rancangan TV Mesir membuat satu prank dimana tetamu rancangan tersebut (Muslim Mesir) diberitahu bahawa rancangan TV itu adalah kelolaan Israel sewaktu siaran dijalankan. Lihat bagaimana reaksi mereka.

PS: Lihat tetamu lelaki tersebut memukul wanita (pengacara) tanpa belas kasihan. Selepas dia diberitahu itu hanya satu prank, dia menjawab jika dia tahu wanita itu bukan dari Israel, dia tidak akan memukulnya. Jawapan yang memualkan keluar dari mulut lelaki yang menganut agama yang kononnya agama 'kedamaian'.

Begitu juga dengan tetamu kedua, beliau menerkam lelaki yang menyamar menjadi Yahudi tanpa teragak-agak sedangkan lelaki itu hanya berdiri tanpa provokasi.

Beginilah kebanyakkan mindset golongan Muslim masakini. Keganasan dan kebencian sentiasa ada dalam hati mereka. Selain Yahudi, ada lagi group yang menjadi mangsa kebencian terpendam mereka seperti negara Amerika, atheist, golongan gay & lesbian, kumpulan  Syiah, ajaran Wahabi, mubaligh Kristian, wanita tidak bertudung, dan pelbagai lagi.

Andai kebencian itu akan meletup, pastinya golongan wanita dan orang awam akan menjadi mangsa..

.

7 ulasan:

  1. We should be good to our fellow humans. Islam is different from Buddhism. in Budddha the monks are not allowed to be angry and scold others. Buddhist are peaceful people.

    http://bmsm.org.my/

    BalasPadam
  2. "We're fucked." Love Cenk's reaction at the end, but hate the reality of this. Agak2 kalau prank macam ni buat dekat Malaysia macam mana respon orang kita.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya juga terfikir begitu. Bagaimana reaksi orang Melayu agaknya? Saya harap Melayu Muslim yg bersifat lebih moderate tidak sekeji itu. Well we never know..

      Padam
  3. jangan dilihat agama islam tu pada orang yang menganutinya..sama je macam orang ateis..kalo orang ateis pon buat hal yg sama so then kita pon ckp orng ateis ni stupid..kinda like that?haish...think out of the box ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak perlu samakan agama dgn ateism. Ateism bukan agama, so atheis itu memang pelbagai perangai.

      Tapi penganut agama berpegang kepada ajaran yg sama, so kebanyakkan perangai dan pemikiran mereka adalah sama kerana datang dari sumber yg sama.

      u know what syaf?, it is you who are still locked in the box.

      Padam
    2. Lantaran itu saya guna perkataan kebanyakkan Muslim, bukan semua Muslim. Selebihnya saya bersetuju dengan komen Aisyah di atas. Salam perkenalan semua.

      Padam