Jumaat, 4 Oktober 2013

Jalan Mudah Mereka Dalam Berhujah.


.

10 ulasan:

  1. Sebab itu jarang ditemui saintis terkenal yang taat agama...kebanyakan mereka ateis ataupun hanya sekadar ada agama. Agama hanya memagari sifat ingin tahu mereka untuk mengkaji dan terus mengkaji.

    BalasPadam
  2. Ini ulama syiah kan.. We are not in the same boat.. sorry.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ah sudah lah engkau... shiah atau sunni sama saja..gambar sekadar hiasan saja..tapi apa yang diperkatakan adalah benar..

      Padam
    2. kau lagi bodoh.. kalau sunnah ngan syiah sama.. apa guna kau panggil dia syiah atau sunni.. guna satu nama cukuplah sebab benda sama.. bodoh betul kau ini

      Padam
  3. Salam. Brader wan, ni ada artikel pasal sains...cuba jangan kaitkan dengan sunnah nabi (if you know which sunnah): http://www.bbc.co.uk/news/health-24224206
    Enjoy. Jom belajar Islam lagi, anda bukan 100% atheist.

    BalasPadam
  4. Semua kita inginkan keadilan. Jika begitu, kita sendiri juga perlu adil kepada orang lain. Ini seperti yang dinyatakan dalam al-quran (2:111 - Dan mereka berkata pula: "Tidak sekali-kali akan masuk Syurga melainkan orang-orang yang berugama Yahudi atau Nasrani". Yang demikian itu hanyalah angan-angan mereka sahaja. Katakanlah : "Bawalah kemari keterangan-keterangan yang (membuktikan kebenaran) apa yang kamu katakan itu, jika betul kamu orang-orang yang benar".)

    Jika demikian, sesiapa sahaja yang ingin mengatakan sesuatu, berilah bukti-bukti, bukan sekadar dengar khabar angin lalu menuduh orang lain. Siapa yang faham dan melaksanakan dialah yang lebih benar tindakannya.

    BalasPadam
  5. hai Encik aties...kata aties kan x menganut mana2 agama atau kepercayaan kepada tuhan kan...soo kalo macam tu x payah nak kait kan mana2 agama dalam hujah anda...so lagi elok baik carita keindahan aties anda je pada dunia itu lebih baik dan sopan bro.

    BalasPadam
  6. cuba keluarkan otak yang Tuhan buat dan gantikan dengan otak yang anda buat di kilang atau dimakmal tanpa menggunakan tangan yang memang sudah terpasang pada badan anda (sebab ituTuhan yang buat) guna benda lain yang kilang buat atau saintis buat. setelah bebuat demikian anda perlu tulis balik artikel ini, ops sila lihat dengan mata yang bukan Tuhan buat masa tulis nanti guna yang saintis atau kilang buat. itu baru sedikit kawan. belum lagi ribuan proses biokimia dalam badan kita termasuk melibatkan enzim dan hormon yang semestinya anda perlu suruh saintis yang buatkan dan tolong jangan yang sudah sedia ada sebab itu Tuhan yang buat. Gunakan benda lain yang bukan Tuhan buat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini adalah fallacy yg dipanggil "loaded question"..di mana anda assume bahawa semua Tuhan yg buat (otak, mata etc)

      Thing is, tak ada bukti pun tuhan buat semua ni..Allah tak wujud..cuma ciptaan Muhammad untuk dapat pengaruh

      Padam
  7. Baca Al Quran Dan fahami ertinya, anda Akan fahami isinya.
    La hawla wala quwwata illa billah.

    BalasPadam