Jumaat, 4 Oktober 2013

Halusinasi Menjadi Agama.




.

9 ulasan:

  1. Tapi sekurang-kurangnya aku tak la ikut delusi ahli evolusi yang cakap datuk nenek kau dari kera hutan.hahaha.Hairan ya kenapa korg semua pakai baju tutup aurat bagai ikut agama sedangkan monyet tak perlu pakai baju. Ikut la geng kau si monyet tak pakai baju! <>

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hai.. Lalat macam ni memang susah nak diajar.. Fakta kau mengenai evolusi pun dah menyimpang, so macamana orang nak jawab secara educated. Cheh, lalat macam kau ni otak penuh sampah. Tak guna aku explain panjang2.

      Padam
    2. Tanpa nama ni macam si RantingPokok je.. Kenapa pakai nickname 'Tanpa Nama' plak? Btw, agreed with Imam Norse.

      Padam
  2. If nowadays ada org claim dapat wahyu dari jibril, tentu semua org kejar dia dgn parang. But it was the same pada zaman dulu pun. Some bijak pandai refused to follow the prophet, tapi diceritakan plak mereka ini dihancurkan oleh Allah dgn bencana dan dimasukkan dlm neraker. So funny la kan. So fucking funny.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang lucu. Yang bijak pandai dan tidak percaya itu golongan yahudi. Yahudi ni memang bijak dari dulu pasal guna logik akal sebab itulah utusan2 agama ni sangat anti dengan yahudi ni. Pastu buatlah cerita dalam kitab rekaan sendiri yang yahudi ni dilaknat tuhan kerana tidak dapat menerima kebenaran yang disampaikan mereka. I wonder, pernah x org beragama ni terfikir kalau cerita2 x masuk akal yang kononnya mukjizat yg sememangnya bercanggah dengan peraturan alam boleh berlaku masa dulu, kenapa sekarang tidak berlaku lagi.

      Padam
    2. Rasanya yahui kena laknat sbb yahudi yathrib tidak mahu terima ajaran Muhammad,serta kesah racun dlm kambing ketika invasion of khaibar.

      Padam
    3. Still Jews are human being like us too. All people should be treated equally regardless of differences like race. Islam is a religion of racism towards Jews.

      Padam
  3. #selamat sejahtera....
    cuma nak tau atau lebih mudah ..nak bertanya...
    #di manakah SEMPADAN LOGIKA itu??
    kalau ada laaa bgi saudara2/i semua..
    #adakah semua PENGETAHUAN itu mampu di CAPAI oleh OTAK?
    #APA PERBEZAAN antra AQAL n OTAK??
    #boleh bgi jwbn di akaun FB saya Mata Tiga Sar 11..
    TQ ... :)

    BalasPadam
  4. Mari kita cuba tidak menuduh yang bukan-bukan perkara yang kita tidak dapat buktikan kebenarannya. Jika hendak berbicara bersandar kitab al-quran mengenai seorang nabi yang mula-mula mengatakan tentang al-quran ini. Rasul tersebut juga mengatakan bahawa semenjak zaman sebelumnya lagi telah datang rasul sepertinya yang mengajak kepada agama yang sama.

    Seperti yang kita hari ini merasakan, kebanyakan para rasul ditentang oleh masyarakat sebelum sebahagian atau sebagaian kecil darinya bersetuju dan percaya. Sebelum kita seronok menuduh yang bukan-bukan, mengapa sebagai orang yang mencari kebenaran tidak menyelidik sehingga jelas terbukti apa-apa yang balal ditemui kelak.

    Nabi Noah ditentang oleh masyarakatnya dan dianggap gila, usahanya mengajak kepada yang lebih baik ditolak oleh masyarakat yang menyangka Nabi Noah orang yang berkhayal kerana belum ada bukti.

    Sudah menjadi lumrah, kerana suka membuat andaian semasa, dan tafsiran-tafsiran mengikut logik, sepatutnya begini, tidak begitu. Kerana itulah salah satu sebab mengapa ajaran-ajaran yang pada mulanya bersamaan antara rasul-rasul akirnya difahami berlainan dari yang ketika ia berlaku. Kemudia silih berganti, rasul yang lain pula hadir untuk membenarkan apa yang telah diselewengkan.

    Lhatlah, dari dahulu tidak ada ajaran baru dalam agama melainkan kerana membenarkan semula apa-apa yang diselewengkan oleh manusia yang kegemarannya menokot-tambah agama mengikut kesukaan masing-masing menjadi berbilang-bilang bentuknya.

    Walaubagaimanapun saya boleh berterima kasih dengan adanya mereka yang bertanya dan bertanya tanpa had kerana anda telah jadi seperti pencair semula keyakinan-keyakinan yang membeku dalam bentuk-bentuk berbeza-beza. Sehingga yang mencair itu boleh dibentuk semula dalam bentuk yang paling seimbang sebelum semuanya mati.

    BalasPadam