Rabu, 31 Julai 2013

Hujan Batu Yang Berdarah.

Amat menghairankan umat Islam di Malaysia. Mereka boleh hidup dengan tenang bersama bangsa dan agama lain. Namun bila ada anak Melayu yang ingin keluar dari Islam, mereka melatah, memaki hamun, mengutuk, mengancam dengan hukuman bunuh dengan kemarahan yang membara-bara.

Sedangkan anak Melayu itu bukanlah seorang penjenayah atau seorang yang jahat. Dia hanya mahu kebebasan fikiran dan kemerdekaan dari identiti agama yang terpaksa dipakainya sejak lahir.

Bukankah Islam itu tiada paksaan? Bukankah Islam itu mengatakan 'untukmu agamamu dan untukku agamaku'? Semua itu dusta? Mainan perkataan para ulama? Atau sebenarnya Islam memang agama yang ganas dan tiada tolak ansur?

Adakah darah aku dan darah sahabat-sahabatku ini tiada nilai? Salahkah kami hanya kerana berbeda pendapat? Salahkah kami hanya kerana tidak bersefahaman dengan umat Islam? Hanya perbezaan idealogi kami ditindas, dinafikan hak, dibenci, dimaki, diancam, dan ada yang dipukul sampai mati? Maka apa bezanya kamu dengan golongan kafir Quraisy yang tidak berperi kemanusiaan menyeksa Bilal bin Rabah yang dinafikan hak asasinya untuk memilih kepercayaan sendiri?

Hentikanlah diskriminasi ini. Fikirlah dengan akal dan hati yang terbuka. Kamu sering melaungkan supaya masyarakat barat menghentikan diskriminasi, tekanan dan tindasan terhadap orang Islam. Begitu juga kami tidak mahu ditekan dan ditindas di negara sendiri.

Hujan emas di negara orang, hujan batu di negara sendiri, negara luar sibuk berperang, negara kita bergaduh sesama sendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan